در حال جستجو...

اخبار

یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶

تعرفه‌های جدید سرویس‌های ADSL هماراسیستم

طبق مصوبه شماره ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، از این پس ارائه اینترنت بر بستر ثابت (سیم‌های تلفن و یا فیبر نوری) که شامل سرویس‌های DSL هم می‌شود، از طرف تمام شرکت‌های ارائه کننده، در قالب سرویس‌های مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) ارائه و قیمت‌گذاری خواهند شد و قالب‌های قدیمی به طور کلی حذف می‌شوند. از سرویس‌های مصرف منصفانه در این مصوبه با نام سرویس‌های غیرحجمی هم یاد شده است.

سرویس مصرف منصفانه یا FUP به چه معناست؟

در سرویس مصرف منصفانه (یا غیر حجمی)، کاربر نسبت به سرعت سرویس مبلغی ماهانه به عنوان اشتراک اینترنت می‌پردازد. برای هر یک از سطوح سرعت‌، یک آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شده است. به این معنی که تا زمانی که کاربران طبق الگوی عادی (منصفانه) مصرف کنند، می‌توانند از سرعت مورد نظر برخوردار شوند. با رسیدن مصرف کاربر به آستانه در نظر گرفته شده برای سرویس، سرعت سرویس مطابق میزان مشخص شده در مصوبه ۲۶۶ کاهش پیدا می‌کند ولی ارتباط اینترنتی کاربر قطع نمی‌شود.

بنابر این سرویس‌های غیرحجمی یا مصرف منصفانه قطعی ندارند، به این معنی که پس از این با خرید اینترنت ADSL، همیشه ارتباط شما برقرار است و با پایان محدودیت حجمی قطع نمی‌شود.

آیا سرویس مصرف منصفانه در کشورهای دیگر هم رایج است؟

در حال حاضر قالب استاندارد ارائه اینترنت سیمی و فیبر نوری در اکثر کشورهای جهان، قالب مصرف منصفنانه یا FUP است، و از چند جهت برای مصرف کنندگان بسیار مقرون به صرفه است.

از طرفی ارتباط اینترنت همیشه برقرار است و قطعی در اثر مصرف حجم وجود ندارد. از طرف دیگر، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با مطالعه الگوی مصرف کاربران، یک آستانه مصرف منصفانه برای هر سرویس تعریف کنند. به این معنی که تا زمانی که شما از ارتباط اینترنتی خود به صورت استاندارد و در چارچوب الگوی منصفانه استفاده کنید، می‌توانید از حداکثر سرعت خریداری شده خود برخوردار باشید. کاربران پرمصرف و تجاری، با اتمام آستانه مصرف خود دچار کاهش سرعت می‌شوند و می‌توانند با خرید شارژ حجمی، آستانه مصرف خود را افزایش دهند. بر این اساس، کاربران خانگی که اکثریت مصرف‌کنندگان اینترنت را تشکیل می‌دهند، با کمترین قیمت صاحب یک ارتباط اینترنتی نامحدود با سرعت بسیار بالا می‌شوند. و شرکت‌های ارائه دهنده نیز می‌توانند در قبال استفاده‌های نامعمول و تجاری، مبلغی را به عنوان فروش حجم دریافت کنند.

شرکت هماراسیستم با توجه به اهداف و قوانین مصوبه جدید، با مطالعه الگوی مصرف کاربران خود در یک سال گذشته، سرویس‌های غیرحجمی FUP را طراحی و ارائه کرده است، شما می‌توانید این سرویس‌ها را به صورت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله هم خریداری کنید.

FUP تعرفه مصرف منصفانه غیر حجمی ADSL

آخرین اخبار