در حال جستجو...

پشتیبانی

پرسش‌های متداول

  • چه مدت زمانی طول می کشد تا سرویس ADSL پس از عقد قرارداد راه اندازی گردد؟
    به طور معمول 3 روز کاری در صورت عدم وجود مشکل در خط زمان بر خواهد بود .
  • اصطلاح رانژه کردن خط به چه معناست؟
    ایجاد امکان ارسال دیتا روی خط تلفن مشترک از تجهیزات شرکت سرویس دهنده که در مرکز مخابرات، توسط پرسنل مخابرات انجام می شود.
  • آیا امکان واگذاری سرویس ADSL بر روی خط های فیبرنوری و PCM وجود دارد؟
    خیر، بر روی هیچ یک از خطوط فیبر نوری و PCM امکان برقراری سرویس ADSL وجود ندارد.
  • در صورت داشتن ADSL از یک شرکت دیگر چگونه می توانیم از همارا سرویس ADSL دریافت کنیم؟
    برای این منظور ابتدا از بخش فروش شرکت هماراسیستم امکان دریافت سرویس روی خط تلفن خود را استعلام نمایید. در صورت امکان برقراری سرویس، ابتدا از شرکتی که در حال حاضر از سرویس آن استفاده می نمایید درخواست جمع آوری سرویس خود را بنمایید و پاسخ جمع آوری خط خود را از شرکت مذکور دریافت نموده و با تماس با واحد امور مشترکین انصراف شرکت قبلی خود را اعلام نمایید تا دایری سرویس شما انجام گیرد.
  • من قبلا از یک شرکت دیگر خدمات ADSL دریافت کرده ام و می خواهم از سرویس هماراسیستم استفاده کنم، آیا می توانم از مودم قبلی استفاده کنم؟
    شما میتوانید ضمن تماس با واحد پشتیبانی فنی ازنحوه تنظیم مودم خود اطمینان حاصل نمایید .
  • چگونه می توان از حجم باقیمانده ترافیک حجمی خود با خبر شد؟
    میتوانید با مراجعه به سایت همارا به آدرس hamara.ir و با مراجعه به بخش کاربری و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور از میزان مصرف ، نحوه استفاده و سایر اطلاعات را مشاهده نمایید .
  • در صورتي كه حجم مصرفي خودمان را به اتمام نرسانيم، قادر به ذخيره آن به ماه بعدي هستيم؟
    خیر، حجم مصرفی شما فقط تا پایان دوره سرویس شما معتبر خواهد بود و فقط حجم باقی مانده حجم های اضافی خریداری شده قابل انتقال است .
  • آيا سرويس هاي هماراسیستم داراي مصرف رايگان هستند و ساعات مصرف بين چه ساعتي در شبانه روز مي باشد؟
    در کل، سرویسهای شرکت ما از این حیث به دو دسته تقسیم می شوند:
    1. سرویسهایی که مصرف رایگان ندارند.
    2. سرویسهایی که از 2 تا 7 صبح سرویس رایگان دارند.
  • من دقیقا تا ساعت 7 که رایگان است، در حال دانلود بودم، اما از ترافیک سرویس کسر شده است، مشکل چیست؟
    احتمالا یا سرویس خریداری شده فاقد دانلود رایگان بوده و یا فایلی را که در مرحله دانلود قرار دادید بعد از ساعت رایگان نیز ادامه داشته است .
  • به چه روش هایی میتوانم سرویس خود را شارژ نمایم ؟
    هم از طریق سایت به صورت آنلاین با استفاده از کارتهای عضور شتاب ، هم از طریق نمایندگان ( که لیست آنها در سایت شرکت همارا آمده است ) و هم از طریق مراجعه حضوری به شرکت و هم از طریق واریز به کارت شرکت ( که میتوانید شماره حساب و یا شماره کارت را مستقیما با تماس از طریق واحد Call Center دریافت نمایید .)
  • آیا بعد از اتمام شارژ می توان از سرویس شبانه استفاده کرد؟
    خیر، حجم مصرفی شما فقط تا پایان دوره سرویس شما معتبر خواهد بود و فقط حجم باقی مانده حجم های اضافی خریداری شده قابل انتقال در صورت تمدید قبل از اتمام زمان سرویس فعلی است .
  • آیا رمز عبور سرویس قابل تعویض می باشد؟
    بله، این امر از طریق ورود به پنل کاربران امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است درصورت تغییر کلمه عبور، مودم شما نیاز به تنظیمات مجدد خواهد داشت بنابراین قبل از اقدام به تغییر رمز عبور با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • آیا می شود بر روی سرویس های شرکت Static IP دریافت کرد؟
    بله، فقط کافیست درخواست IP خود را به قسمت فروش شرکت اعلام نمائید تا در کمترین زمان سرویس با IP برای شما فعال گردد.
  • اختلالات تلفن بر روی +ADSL2 به چه دلیل است؟
    از آن جا که در تکنولوژی ADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می‌شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده‌ی هم‌زمان برقرار نباشد، می‌توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود بر روی خطی که ADSLروی آن راه‌اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی‌ها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود.در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می‌توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.همچنین استفاده از گوشی‌ها و یا دستگاه‌های متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می‌شود از خط ADSLاستفاده‌های جانبی زیاد صورت نگیرد.
  • روش حل قطع شدن بوق تلفن در زمان بهربرداري از سرويس ADSL چیست؟
    مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک نمایید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با 20117 تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت نمایید. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت Line اسپلیتر وصل نمایید و از خروجی اسپلیتر، پورت Phone را به گوشی تلفن وصل نمایید، اگر بوق آزاد نداشت اسپلیتر موجود را با یک اسپلیتر سالم تعویض و دوباره چک نمایید. در صورت عدم رفع مشکل با واحد پشتیبانی شرکت هماراسیستم تماس حاصل فرمائید.
  • متظور از نیم بها در تعرفه ها چیست ؟ (تفاوت آن با رایگان در چیست (
    منظور از تایم نیم بها یعنی از اعتبار ریالی یا اکانت سرویس شما معادل نیمی از ترافیک ضربدر قیمت کسر میگردد و نصفی دیگر رایگان میباشد.اما در تایم رایگان کل حجم مصرفی رایگان میباشد و از اعتبار ریالی شما چیزی کسر نمیشود.بعنوان مثال در ازائ استفاده هر دو گیگ 1 گیگ کسر میگردد)
  • ثبت برای دریافت سرویس در صورت دارا بودن سرویس از شرکتهای دیگر چگونه میباشد.
    جهت ثبت نام نباید رانژه شرکت دیگری بر روی خط فعال باشد در غیر اینصورت خط از مخابرات به دلیل رانژه کشی تکراری برگشت داده میشود.برای حل مشکل باید بعد از ثبت نام از شرکت هماراسیستم در صورت درارا بودن سرویس از سایر شرکتها نسبت به جمع آوری آن از همان شرکت قبلی اقدام نمود.
  • ثبت نام برای خطوط تلفنی که به نام خود ثبت نام کننده نمیباشد چگونه انجام میگیرد.؟
    جهت ثبت نام برای هر خطی نیاز به مدارک صاحب تلفن نمیباشدو ارائه مشخصات شخص استفاده کننده برای ارائه سرویس لازم میباشد فقط جهت کنترل فقط نام صاحب تلفن جهت قید در گرونده لازم میباشد.
  • کنترل وضعیت ثبت نام ؟
    با مراجعه به سایت شرکت و بخش پیگیری خط با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن و یا تماس تلفنی با شماره 3139.میتوانید از وضعیت و مراحل آن اطلاع پیدا نمایید.
  • مدارک لازم برای ثبت نام چیست؟
    کارت ملی درخواست کننده سرویس و همچنین پرکردن فرم ثبت نام توسط شخص درخواست کننده ( فقط نام صاحب تلفن نیز جهت کنترل لازم میباشد) .
  • چه مدت زمانی طول می کشد تا سرویس ADSL پس از عقد قرارداد راه اندازی شود؟
    پس از ثبت نام و پرداخت هزینه های مربوطه، اگر خط مورد نظر دارای مشکل مخابراتی نباشد به طور معمول سه روز( 72 ساعت کاری) طول می کشد تا خط تلفن شما از طرف مخابرات رانژه شود. پس از آن نیز تا یک تا دو روز آینده عملیات نصب (بسته به درخواست شما بصورت تلفنی یا حضوری) انجام خواهد شد.
  • چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟
    برای این منظور باید ابتدا از طریق سایت شرکت www.hamarasystem.net پوشش منطقه را کنترل نموده و اگر امکان ارائه سرویس مقدور بود بایستی درخواست جمع آوری سرویس از طریق شركتی كه در حال حاضر با آن ارتباط دارید به مخابرات ارسال شود تا خط آزاد گردد. پس از آن شما از طریق وب سایت شرکت یا نمایندگی های مجاز باید درخواست سرویس و ثبت نام کنید.
  • ارتقا سرویس امکان پذیر هست ؟
    ارتقاء سرویس به سرویسهای با ارزش ریالی بیشتر در هر زمان با پرداخت هزینه از طریق تغییر سرویس امکان پذیر می باشد ولی کاهش یا لغو خرید میسر نمی باشد.
  • آیا در صورت خرید سرویس قبل از پایان مدت زمان اشتراک، زمان و حجم باقی مانده به سرویس جدید منتقل می شود؟
    در کلیه سرویس ها اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک ، اقدام به خرید حجم یا تمدید سرویس جدید نمایند زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید نخواهد بود.
  • آیا در سرویس های حجمی در صورت اتمام زمان سرویس،حجم باقی مانده به دوره بعدی منتقل می شود؟
    در سرویس های حجمی در صورت اتمام مدت ، حجم مانده به دوره بعد منتقل نمی گردد( فقط باقی‌مانده حجم اضافی خریداری شده در صورت تمدید بموقع قبل از اتمام سرویس به یک دوره بعد انتقال می‌بابد .).همچنین اگر سرویس را بصورت چند ماه شارژ شود حجم آنها تجمیعی محاسبه می شود و در طول ماههای شارژ شده قابل جا به جایی و استفاده می باشد. همچنین اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک، نقل مکان داشته باشد، زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید خواهد بود.
  • آیا می شود قبل از پایان یافتن زمان سرویس خریداری شده آن را با سرویسی دیگر تعویض نمود ؟
    امکان تغییر سرویس به سرویس های بالاتر در هر مرحله از سرویس از طریق وب سایت و نمایندگی های مجاز امکانپذیر میباشد.
  • آیا تمدید سرویس قبل از اتمام سرویس قبلی وجود دارد؟
    بله شما میتوانید زودتر از موعد جهت رزرو سرویس جدید اقدام نمایید ولی تا اتمام زمان سرویس فعلی، سرویس تمدیدی فعال نخواهد شد و در صورت اتمام حجم می‌توانید اقدام به خرید حجم اضافی نمائید.
  • آیا جهت تمدید سرویس حتما باید کارت های بانک های ملت و سامان را داشته باشیم . من کارت بانک ملی را استفاده می کنم . چه طور باید نسبت به شارژ اقدام کنم؟
    خیر- با کلیه کارت های عضو شتاب میتوان پرداخت را انجام داد.
  • اصطلاح خط رانژه است یا نه ؟
    خط رانژه خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود

پشتیبانی شبانه‎روزی