راهنمای پرداخت آنلاین
برای انجام پرداخت اینترنتی در هر وبسایت و فروشگاه اینترنتی، نیاز به یک کارت اعتباری عضو شبکه شتاب دارید. کارتهای اعتباری تمام بانکها و برخی موسسات مالی که برای استفاده از خودپرداز و دستگاههای پرداخت فروشگاهی استفاده میکنید به شبکه شتاب متصل هستند و میتوانید از آنها برای پرداخت اینترنتی هم استفاده کنید.
پرداخت اینترنتی با تمامی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب امکانپذیر است و تمامی درگاههای مورد استفاده در وبسایتهای اینترنتی این امکان را دارند. یعنی لازم نیست نگران این باشید که کارت شما متعلق به کدام بانک است و همین که بانک مورد استفاده شما عضو شبکه شتاب باشد کافی است. معمولا روی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، علامت شبکه شتاب وجود دارد.
رمز دوم اینترنتی
برای پرداخت اینترنتی احتیاج به رمز دوم کارت خود دارید. (با رمز ۴ رقمی که برای استفاده از کارت خود در خودپرداز و دستگاههای پرداخت فروشگاهی استفاده میشود اشتباه نگیرید.)
اگر رمز دوم اینترنتی را برای کارت خود فعال نکردهاید میتوانید با مراجعه به نزدیکترین دستگاه خودپرداز (ATM) بانک صادر کنندهی کارت، رمز دوم را برای کارت خود را فعال کنید.

شماره کارت
شماره ۱۶ تا ۱۹ رقمی که معمولا با ارقام درشت روی کارت بانکی شما حک شده است.
تاریخ انقضا
تاریخ انقضای کارت معمولا در قسمت رو یا پشت کارت اعتباری نوشته شده است. برای وارد کردن سال صرفا دو رقم آخر آن را وارد کنید.
کد اعتبارسنجی دوم (CVV2)
این کد یک عدد سه یا چهار رقمی است که در قسمت رو یا پشت کارت اعتباری شما با عنوان CVV2 نوشته شده است.
تکمیل پرداخت
پس از پر کردن اطلاعات خود در صفحه درگاه بانکی و فشردن تایید، خلاصهی اطلاعات فروشنده و مبلغ در حال پرداخت را مشاهده میکنید ولی در این مرحله هنوز کار پرداخت به پایان نرسیده است.
حتما پس از بررسی اطلاعات نمایش یافته، دکمه تکمیل فرایند پرداخت را بزنید.

مسائل امنیتی در پرداخت اینترنتی
اگر شخص یا سازمانی از شما خواست اطلاعات محرمانه کارت بانکی خود را (از طریق وبسایت، ایمیل، پیامک و یا مکالمه تلفنی) فاش کنید، از این کار خودداری کنید و مسئله را با مراجعه به وبسایت پلیس فتا گزارش کنید.
مهمترین مسئله امنیتی که باید به آن توجه کنید، محافظت از رمز دوم اینترنتی است:
مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی
ممکن است در برخی مواقع به دلایل مختلف مثل قطعی اتصال اینترنت در حین ارسال و دریافت اطلاعات، و یا وجود اختلال در شبکه بانکی، خرید شما با موفقیت انجام نشود. گاهی ممکن است پول از حساب شما کسر شود ولی پیغام پرداخت موفقیت آمیز را دریافت نکنید و یا پیغام خطا دریافت کنید.
در هیچکدام از این حالات جای نگرانی وجود ندارد، تراکنشهای ناموفق به صورت اتوماتیک گاهی طی چند دقیقه و گاهی طی کمتر از چند ساعت به حساب شما بازگشت داده میشوند. توصیه بانکهای عامل این است که تا ۴۸ ساعت صبر کنید و در صورتی که مبلغ کسر شده به حساب شما باز نگشت، با واحد پشتیبانی وبسایت فروشنده و سپس با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت به وجود آمده برطرف شود.
در صورت بروز مشکل در روند پرداخت آنلاین در وبسایت هماراسیستم، میتوانید با مراجعه به بخش پیگیری تراکنشهای ناموفق درخواست خود را ثبت کنید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی داشتید با پشتیبانی آنلاین از طریق چت یا شماره تلفن پشتیبانی هماراسیستم در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید.
درگاههای بانکی مورد استفاده هماراسیستم
انتخاب درگاه بانکی در وبسایت هماراسیستم به طور هوشمند و بدون دخالت کاربر انجام میشود. هماراسیستم برای پرداخت آنلاین شما را به درگاه پرداخت یکی از بانکهای زیر هدایت میکند:
